петък, 6 април 2012 г.

СЛЕД ВЗРИВ ПОСЛЕДЕН СТИХВАТ


След взрив последен стихват
в мен крясъците морни.
Чезне най-милата мечта
в мъгла сивеещо съмнение.
Кажи ми, че светът красив
се дипли пред взора ми
невзрящ, и полумъртва,
излъжи ме, че мога пак
да чуя на славей влюбен
възторжената песен!
Заглъхнала камбана е сега
в гърдите ми сърцето.
Разказвай ми, не спирай,
как бял светът е, а небето –
синьо, как бурно е морето
и близък хоризонтът,
и как, ако поискам,
към него ще политна!
Но можеш ли да чуеш
свирепия Борей как леден
скреж в душата ми навява,
и можеш ли усети,
че сляпа съм аз вече
за сладките легенди –
към спомените детски
безчувствена снага поклащам,
досадна болка как пронизва
нозете окуцели?
Сила ще намериш ли,
за да изтръгнеш ножа
кървав, с който някога
подрязах си крилете…
презрян, да го захвърлиш
нейде в замръзналата кал,
нов дъх да вдъхнеш
на ледените мои устни.
Животът си отива и с него
частица прелестен копнеж.
Прости ми, че ти обещах мечта,
а бавно с нея аз умирам.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

Търсене в този блог